Selamat datang ke Blog Saya

Saturday 8 October 2011

Adakah ianya hantu PENANGGAL????

Assalamualaikum semua...atas permintaan orang meminta saya untuk ceitakan kisah hantu...akan saya penuhi permintaan seseorang itu.. TETAPI, ini adalah pengalaman diri saya sendiri dan ini bermakna ianya adalah kisah benar.. Ingin tahu apa yang saya alami???? Teruskan membaca...

Pada suatu malam,saya sedang asyik bermain komputer riba di dalam bilik tidur di rumah sewa saya. Rumah sewa saya itu adalah sebuah rumah sewa di kawasan kampung. Rumahnya rumah papan dan amat luas. Kami semua tinggal bersama seorang makcik yang berumur 50an agaknya.Di dalam kawasan rumah tersebut terdapat sebuah kubur lama yang tidak diketahui.

Sekitar jam 12.30 tengah malam, rakan-rakan serumah saya sudah tidur semuanya. Dua orang di atas katil dan lagi lima orang di bawah dan saya salah seorangnya.Dengan kedudukan saya sedang menyarap dan berdepan dengan jendela, saya teruskan membalas  mesej rakan-rakan lain di facebook. Lampu di bilik tidur sudah dipadamkan. Malam begitu sunyi sekali dan gelap gelita yang hanya bertemankan cahaya komputer riba  di dalam bilik dan lampu jalan di luar rumah.

Semakin lama saya mengasyikkan diri membalas mesej-mesej teman di facebook, hati saya semakin gusar kerana sudah hampir jam 3 pagi. Tiba-tiba, hati saya terdetik untuk melihat ke arah jendela yang berhadapan dengan kedudukan saya. Lantas saya ternampak sesuatu yang melintasi jendela tersebut. Ianya seperti hantu PENANGGAL, hanya ada kepala ,rambut berjuraian dan tanpa badan.


Saya kaku sebentar, dan terus menutup komputer riba tanpa "menshutdownkanya".Lalu mengambil selimut dan berselubung.Beberapa minit kemudian, saya tertidur ketakutan.

TETAPI apakah benar yang saya lihat itu adalah PENANGGAL???atau pon hanya ilusi... Wallahualam..

6 comments:

  1. sy nk buat request,,,buat nota 2 sal pelajaran..sbb sy ske blaja dr blog..haha

    ReplyDelete
  2. okay2....on the way... nak masukkan nota business study n formula... akn dtg..tggu... huhu... terima kasih ats permintaan anda itu.. ahaha

    ReplyDelete
  3. saya juge nak buat permintaan lagu boleh?

    ReplyDelete
  4. insyaallah...kalo ade mase akan saye bt koleksi zamani slam..

    ReplyDelete