Selamat datang ke Blog Saya

Friday 7 October 2011

PeNgaLaMAn - DinNer TimE

Tonight,my mum ask me to cook..."SAMBAL BAWANG CILI API + TELUR" seperti gambar rajah di bawah ini :


First2,da masukkan minyak,then tggu sampai panas kan...masukkan la bawang putih,bawang merah dan cili api yang telah dimesin ke dalam minyak yg panas itu..setelah naik baunye,bawang yg dihiris dimasukkan pula ke dalam kuali tadi...kacau punye kacau...masukkan plak telur sebiji..gaul2,masukkan garam plak...rase sekali xmasin,tambah la garam lagi,rase lagi,xmasin jge,tambah lagi garam...ahh...cukuplah tu..asik tambah garam je...Aku pon angkt la masukan ke dalam pinggan dan hidangkan kepada my papa...
Aku pon sambung on9 balik...selepas beberapa saat duduk di sini,....
terdengar suare memanggil...Angahhhhhh.....laungan daripada papaku..
aku pon menjawan..iye,,nape papa?..

Papa : Masinnya nye lauk ni..
Angah : masin ke?angah rase xmasin2 pon tadi..xpela..hehe
Papa : angah pegi potong bawang lagi sebiji..toskan minyak die dlu,pastu masukkan bawang..

Lalu tanpa berkata apa2,lantas aku berhenty menekan papan kekunci laptop ini dan terus ke dapur utk melakukan tugasan daripada papa ku...
*P/S = pengalamanku memasak bawang yang MASIN tidak akan aku ulangi lagi..



2 comments:

  1. Benci gila siap 'gambar rajah' lagi! HAHAHA

    ReplyDelete
  2. hehe...saje2 je...sepatutnya diagram kan..huhu

    ReplyDelete